מיקרופונים הם מכשירים שמייצרים אותות קול. הסוגים השונים מסווגים לפי המאפיינים שלהם. אלה רגישות וכיווניות. בואו נסתכל מקרוב על המאפיינים האלה. בואו נתחיל עם מיקרופון דינמי.
סוג זה של מיקרופון מורכב מסרעפת פלסטית דקה המחוברת לסליל קול. הסליל עשוי מהרבה פניות של חוט נחושת מבודד פצע על בובבין. כאשר הקול עובר דרך הסרעפת, הוא גורם לסליל הקול לנוע. תנועה זו גורמת למתח בסליל, וזרם חשמלי מתחלף ביחס לצליל כדי לזרום דרך הסליל. זרם זה יוצר את אות הקול.
עקרון התמרה
העיקרון המתמר של המיקרופונים מתייחס לעיקרון לפיו אות השמע מועבר דרך המיקרופון. העיקרון כולל קפסולה שמכילה קבל עם מטען קבוע. קפסולה זו ממוקמת בזווית קבועה למקור הקול ומקבלת אות שמע. כאשר אות מגיע לזווית זו, המתח של הקבל משתנה באופן מיידי, מוחזר למקור האות. מתח זה יכול להשתנות מאפס לכמה וולט בהתאם לתגובת הרמה והתדירות של המיקרופון.
ישנם שלושה סוגים בסיסיים של מיקרופונים, כל אחד מהם בעל מאפיינים ויישומים משלו. סוג אחד של מיקרופון הוא מעבה, המאופיין בסרעפת גדולה. מיקרופון סרט הוא סוג אחר. למיקרופון הזה יש מאפיינים כיווניים התלויים בחומר המשמש לבנייתו.
סוג המיקרופון הנפוץ ביותר הוא סוג דינמי. הסרעפת שלו מגיבה לגלי קול ויוצרת אות חשמלי. שני סוגי המיקרופונים האחרים משתמשים במתמר מסוג אחר. המיקרופון הדינמי מורכב מסליל מגנט וקול, בעוד שמיקרופונים מעבים יותר מורכבים מסרעפת דקה יותר עם צלחת אחורית טעונה חשמלית.
העיקרון הכיווני משמש גם על ידי מיקרופונים. מיקרופון קרדיואידי, למשל, דוחה קולות מהצדדים ומאחור. תגובת הלב שלו מפחיתה את האיסוף מאחורה ומצד הדובר, וזה חיוני כדי להימנע ממשוב על צגים. מיקרופונים קרדיואידיים יכולים גם להגביר בס, אשר מועיל להקלטת קולות. מיקרופונים אלה הם בצורת גבעול אפל ומשמשים למטרות קוליות.
מיקרופונים הם גם סוג אחר של מיקרופון. הם עשויים מסרט מתכת דק שזז ביחס לשדה מגנטי. תנועה זו גורמת לשינוי מתח בסרט. המתח הזה מחובר ליציאה של המיקרופון. התוצאה היא סרט עם תגובת תדר גדולה ורפרודוקציה קרובה של הצליל המקורי.
מאפיינים כיווניים
כיווניות היא תכונה של מיקרופון המאפשרת לו לקלוט צליל מהמקור. זה תלוי בכמה גורמים, כולל המרחק מהמקור והפגיעה בעומס המיקרופון. מיקרופונים שרחוקים מהמקור מאבדים חלק ממאפייני הכיוון שלהם, לכן חשוב להשתמש במיקרופון באיכות גבוהה.
מאפייני כיוון שונים קיימים עבור מיקרופונים. תגובת התדר תשתנה בהתאם לתגובת הקוטב של המיקרופון. מיקרופון באיכות גבוהה יהיה תגובה קוטבית אפילו כך קולות מחוץ לציר לא מדוכאים לחלוטין. תמיד תהיה דליפת קול, במיוחד בתדרים גבוהים יותר. דליפת קול יכולה להיות מעצבנת, במיוחד בהופעות חיות.
איור 9 (b), מציג את התגובה הכוללת של הגדרת המיקרופון כפונקציה שכיוון הגעתו. איור זה מראה כיצד הצליל נתפס בעוצמה דומה במגוון רחב של כיוונים ואז מתפורר לאפס ב-180 °. היחס בין האמפליטודות שנלכדו על ידי המיקרופון נקרא כיוון פונקציית ההגעה.
מאפייני הכיוון של מיקרופון חשובים ללכידת צליל מכל כיוון. הם גם תופסים מידע על עיכוב הצליל. באמצעות מאפיינים אלה ניתן להשתמש במיקרופונים כיווניים להפרדת צליל כיוון מצליל מפוזר. עם זאת, מיקרופונים בכל מקום אינם בשימוש נפוץ בייצור קול חי.
מיקרופון סופר-קרדיואידי כולל אתחול שלילי. התגובה של מיקרופון סופר-לב מוצגת ב-IG. 8. למיקרופון הזה אין תגובה ב-180 מעלות.
רגישות
הרגישות של מיקרופון יכולה להיות גורם חשוב לשקול. לרוב המיקרופונים אין את היכולת לכסות את כל טווח ה-SPL. לכן חשוב לבחור מיקרופון בעל רגישות גבוהה. מפרט הרגישות של המיקרופון צריך להתאים את הרמה של אות הפלט לזה של רמת הקול שאתה תהיה בשימוש.
הרגישות הנמוכה של מיקרופון פירושה שהוא פחות רגיש לקולות בתדר נמוך. זה אומר שהמיקרופון יקלוט פחות צלילים. ככל שהמרחק של המיקרופון גדל, הרגישות שלו פוחתת. הרגישות של מיקרופון -53dB במרחק של 1 מטר.
הרגישות של המיקרופון היא היכולת להמיר לחץ אקוסטי לאות חשמלי. מיקרופון בעל רגישות גבוהה יצטרך פחות הגברה כדי ליצור אות שמע באיכות גבוהה, בעוד שמיקרופון בעל רגישות נמוכה יזדקק לרווח גבוה יותר.
למרות השם, הרגישות של מיקרופון לא תמיד מצביעה על איכותו. רגישות זו חשובה להקלטת צלילים זעירים בשטח, משום שמיקרופון בעל רגישות גבוהה יעמיס על המערבל והמגבר שלכם, חלק מהמיקרופונים רגישים מאוד, ואילו אחרים לא, כמו מיקרופונים. מיקרופון בעל רגישות גבוהה עדיף להקליט את המילה המדוברת, אבל זה לא צריך להיות הגורם היחיד שיש לשקול.
סקרי העופות דורשים התחשבות קפדנית ברגישות המיקרוסקופית. חשוב למדוד באופן קבוע רגישות למיקרופון כדי להשיג תוצאות עקביות. אתה צריך גם להחליף כל מיקרופון שמאבד רגישות מדי פעם.
מיקרופונים יכולים לעשות רעש
רעש ממיקרופונים יכול להיות בעיה מאוד מתסכלת. לא רק שזה מעצבן להקשיב, גם קשה לתקן את זה. רעש מסוג זה נגרם בדרך כלל על ידי מיקרופונים שאינם מתפקדים כראוי או שסבלו מנזק. זה יכול לקרות גם אם המיקרופון קרוב מדי לרמקולים או אובייקטים אחרים. ייתכן שיהיה צורך להזיז את המיקרופון.
המיקרופונים לעיתים קרובות מדורגים עבור רגישות הרעש שלהם על ידי מדידת יחס אות לרעש בדציבלים. ערך זה מופיע על פי המפרט של המיקרופון. זה לא צריך להיות מבולבל לאיכות של המיקרופון. בהתאם לסוג המיקרופון, רגישות המכשיר לא יכולה להוות אינדיקטור ליכולות הפחתת הרעש שלו. המדידה הזאת לא אומרת אם המיקרופון יכול לזהות צליל בסביבה.
כדי למנוע רעש ממיקרופונים, עליך להשתמש בקו מאוזן. כבל מסוג זה הוא אידיאלי לכבלים ארוכים יותר ומפחית את הסיכוי להפרעות אלקטרומגנטיות (EMI). הכבל מכיל שני חוטים המחברים את המיקרופון למיקרופון. חוט אחד הוא בשלב עם אות המיקרופון, והשני הוא אנטי-פאזה. החוטים האלה מחוברים למגבר דיפרנציאלי. המגבר הדיפרנציאלי מגביר את ההבדל בין שני האותות ומדכא את הרעש בשניהם.
כלי להסרת רעש אוטומטי הוא אפשרות מצוינת נוספת לחסל רעש ממיקרופונים. כלי זה משתמש בבינה מלאכותית כדי לנתח ולדחות רעש ממקורות חיצוניים. כלי זה יכול להסיר שריקה מההקלטות שלך.
מניעה
לכל מיקרופון יש מניעה מסוימת. דירוג זה הוא קריטי, שכן נמוך יותר הפגיעה טובה יותר. הטווח הוא 150 עד 200 אוהם. יש אנשים שאומרים שכל דבר גבוה יותר מקובל. לדוגמה, מניעת המיקרופונים צריכה להיות נמוכה מזו של הדוברים.
הקושי במיקרופונים מודד את עמידות הזרימה שלהם. הוא גם תלוי בתדירות. לרוב המיקרופונים המקצועיים יש הפרעות תפוקה פחות מ-200 אום. זה מאפשר הפעלת כבלים ארוכים ללא אובדן איכות קול. לעומת זאת, טנדר גיטרה בעל מניעה גבוהה יכול להשפיל את איכות הצליל על פני כבל באורך 30 מטר.
המיקרופונים מחוברים למקדמי קבלה עם ליקוי קלט של לפחות פי חמישה מחמת התפוקה שלהם. מיקרופון עם אימפריית יציאת 200 אוהם ידרוש הקדמה עם לכל היותר 1.000 אוהם. התפיסה המוטעית הרווחת היא שחוסר התפוקה של המיקרופון זהה לחוסר הקלט שלו.
פיצול מיקרופונים אפשרי, ופיצול מקביל פסיבי הוא אפשרות. עם זאת, למיקרופונים מפצלים יש כמה חסרונות, כולל לולאות קרקע ואובדן בבידוד. עם זאת, זו בחירה מצוינת לאודיופילים. פתרון זה זול יותר מקדם מיקרופון ייעודי והוא אידיאלי לאולפני הקלטות.
המיקרופונים מגיעים בשלושה סוגים בסיסיים: גבוה, בינוני ונמוך. בחירת הנכון תלויה בהעדפה האישית שלך והפגיעה של המיקסר שאתה משתמש בו. מיקרופון בעל מניעה נמוכה יעבוד עם מיקסר קלט נמוך כמו 4,000 אוהם, ומיקרופון בעל מניעה גבוהה עשוי לדרוש מיקרופון קו תואם שנאי.