כיצד אטימת גג יכולה להגביר את יעילות האנרגיה בביתך

תוכן עניינים

חשוב לאטום את הגג כראוי כדי למנוע נזקי מים ודליפות. בדיקות רגילות יגנו על ביתך מפני תיקונים יקרים. כדי לעשות זאת, עליך לשכור חברת גג. חברות אלה מציעות מגוון שירותים כדי לוודא שהגג שלך במצב טוב ולהגן עליך מפני תיקוני גג יקרים. השירותים האלה יכולים להיות יקרים מאוד אז חשוב שתדעו את המחיר לפני שאתם מקבלים החלטה.

עלויות

אטימת גג היא דרך לא יקרה ויעילה להאריך את חיי הגג שלך. איטום גגות מבוצע באופן מסורתי על נכסים מסחריים. גגות גומי היו נפוצים בעבר. למרות שזה היה זול יותר מאשר להחליף את הגג כולו, גגות גומי בסופו של דבר נחלשו ופחות עמידים. אולם כיום, גגות יכולים גם לאטום גגות משופעים בעזרת התקדמות באיטום.

העלות לאטום את הגג שלך משתנה בהתבסס על מספר גורמים. המחיר יהיה תלוי במטר המרובע של הגג שלך, כמה גדול הבניין, איטום בשימוש ואם אתה לשכור קבלן לעשות את העבודה. אתה צריך לצפות לשלם בסביבות 900 $ עבור העבודה אם אתה שוכר איש מקצוע. אתה צריך גם לבקש המלצות ולאמת כיסוי ביטוחי לפני שאתה מחליט על קבלן. העלות עלולה להיות מושפעת גם ממקום מגוריך. חשוב למצוא קבלן מקומי. אתה יכול לקבל ציטוט חינם על ידי הזנת המיקוד שלך בתיבה למטה.

אולי כדאי גם לשאול את הגג כמה הוא או היא גובים כל מטר מרובע. אטימת גג יכולה להיות זולה יותר בהתאם לגודל ומורכבות הגג. פרויקטי גג טיפוסיים דורשים בין 0.50 ל-3 דולר למ “ר. מקצוען יכול לגבות בין 50 ל-200 דולר לשעה עבור פרויקטים קטנים יותר. אתה יכול לשלם יותר אם אתה מפעיל ציפוי גג מחזיר שחוסם 60-90% מהשמש.

סוג הגג שיש לך הוא שיקול חשוב נוסף בבחירת גג האיטום המתאים לביתך. אקריליק יכול להיות הבחירה הטובה ביותר אם יש לך גג שטוח. אקריליק פחות יקר מסיליקון ויש לו עמידות גבוהה יותר להרהורים. מעילים אקריליים יכולים לעלות בין 0.50 ל-4 דולר למ “ר. סיליקון הוא בחירה טובה יותר אם אתה רוצה לאטום הגג שלך ארוך יותר.

סוגים

ישנם סוגים רבים של אוטמי גג שניתן להחיל על גג. מוצרים אלה יכולים להגן על הגג שלך מפני פגעי מזג האוויר ולהאריך את תוחלת החיים שלו אם משתמשים בו נכון. חלק מהמוצרים יכולים לאטום דליפות קטנות, בעוד שאחרים ייצרו מחסום מוצק כדי לשמור על מים בחוץ ולרוח החוצה.

סוג איטום הגג הנפוץ ביותר הוא אקריליק. מוצרים אלה טובים בהטיית קרני אולטרה-סגול ומציעים הגנה טובה מפני לחות. עם זאת, הם יקרים ויכולים להפוך את הציפוי לגג שלם לבלתי מתקבל על הדעת עבור בעלי בתים רבים. אטימות פוליאוריתן יכולות להיות אלטרנטיבה מצוינת לאקריליק, והן חזקות יותר נגד קרני אולטרה סגול.

ישנם צבעים רבים זמינים עבור מעילים עמידים למים. אלה כוללים שחור, אפור בהיר או אפור בהיר. חשוב לדעת איזה גג יש לך לפני שאתה בוחר חומר איטום. אם תנאי מזג האויר קיצוניים, המים יורדים לגג. בחירת האיטום הנכון תלויה בגורמים רבים, כולל המיקום הנוכחי של הגג שלך.

באפשרותך לבחור מבין מגוון של חומרי איטום בהתאם לסוג הגג שיש לך. חלקם עבים וניתן ליישם אותם במברשת צבע, בעוד שאחרים דקים יותר וניתן ליישם אותם באמצעות מרסס צבע. צינורות קירור וקלטות איטום שימושיים אף הם, משום שקל ליישמם מבלי להזדקק לכלים מיוחדים.

שיטות יישום

מגוון שיטות יישום לאטימת גג זמינות. ישנן מספר שיטות לאטימת גג. שכבת האיטום הראשונה מיושמת על פני הגג. המעיל השני מלווה בשכבה תומכת רשת. שכבת האיטום הראשונה מיושמת על פני הגג. לאחר מכן, מיישמים שכבה של רשת תומכת. הרשת המועדפת למטרה זו היא רשת פוליאסטר. המורכב נוצר כאשר השכבות הראשונה והשנייה משולבות.

שכבת האיטום הראשונה מיושמת ברשת. הוא אמור להתייבש בעוד כשעה בהתאם לאקלים ולחות. לאחר שעה, שכבה שנייה של הרכב האיטום מופעלת על גבי משטחי גג. שיטה זו מייצרת שכבת איטום של גג בעובי של כ-20 מילימטר, עם קשיחות של 40 וגמישות של 100 PSI. חומר זה עמיד יותר בפני שחיקה וקרע מאשר כלי איטום מסחריים ויכול לעמוד בפני מעגלי הקפאת/הפשרת החורף.

חיזוק בד הוא אפשרות אחרת. כדי לספק חיזוק, בד זה מוטבע בממברנה הנוזלית. השימוש בחיזוק הבד מבטיח שהחומר האיטום יושם כראוי ולא ישתחרר. חשוב גם לשקול לרפא את הזמן. הוובינר ידון בהבדלים בין שני סוגי כיסוי הגג.

מסטיק הוא אחד מאוטמי הגג הפופולריים ביותר. אטימות מסוג זה עבות יותר מציפויי גג אלסטומריים מסורתיים. חומר זה מספק מחסום ללחות וחותם רכיבי גג פגיעים. ניתן להשתמש בהם הן במתכת והן בגגות מסחריים שטוחים.

יעילות אנרגטית

אטימת גג יכולה להיות דרך יעילה לשיפור יעילות האנרגיה בבתים. כאשר בשילוב עם בידוד מתאים, הוא יכול להפחית את עלויות האנרגיה ב-10%. בתים רבים אינם מבודדים במידה מספקת או לא מבודדים. באפשרותך להקטין את חשבונות השירות שלך ולהגביר את הנוחות על ־ ידי אטימת דליפות אוויר בביתך.

עלויות החימום והקירור מהוות כמעט מחצית מחשבון השירות של בעל הבית. הגג הוא גורם מרכזי בשמירה על טמפרטורה נוחה לבית, וגג לא יעיל יכול לגרום למערכות החימום והמזגנים לעבוד קשה יותר. חשוב לבחור ציפוי חסכוני באנרגיה שיעמוד במבחן הזמן.

השפעה סביבתית

ההשפעה של מוצריה על סביבתנו הופכת לדאגה גוברת לתעשיית הבנייה. כיום, יש יותר יצרנים היוצרים מוצרים ידידותיים לסביבה. מודעות מוגברת זו הובילה גם לפיתוח תקנות בנייה מחמירות יותר. מחקר זה בוחן את ההשפעה הסביבתית של איטום הגג וממליץ על השיטה הטובה ביותר המבוססת על גורמים אלה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא