ניידת פקחי תנועה לעבודות בכביש

ניידות פיקוח תנועה

תוכן עניינים

עבודות כביש הוא מונח המתייחס לעבודות בנייה, תחזוקה או הנדסה המבוצעות בכביש.

עבודות כביש נחוצות לרוב לתיקון נזקים כתוצאה מבלאי, לשיפור יעילות זרימת התנועה או מסיבות אחרות. ייתכנו הגבלות על מתי אתה יכול לנסוע בעבודות בכביש, או שייתכן שיהיו סטיות זמניות.

ישנם סוגים רבים של עבודות בנייה הניתנות לביצוע בכבישים לרבות ריצוף והרחבת הכביש, התקנת תמרורים ותמרורים חדשים, החלפת ריהוט רחוב כמו ספסלים ופחים, בניית מעברי חצייה חדשים להולכי רגל או שבילי אופניים.

עבודות כביש הן כל עבודה הנעשית בכביש על מנת לשפר את מצב הכביש, או לבצע שינויים בפריסת הרחוב. הם יכולים להתבצע על ידי חברת שירות, מועצה מקומית או סוכנות ממשלתית לאומית.

עבודות כביש מבוצעות על מנת:

  • תיקון פני השטח של כביש או גשר;
  • התקנת כלי עזר חדשים כגון צינורות גז וכבלים;
  • בצע שינויים בזרימת התנועה כגון הוספת נתיבים חדשים או הכנסת מערכות חד כיווניות;
  • שפר את תכונות הבטיחות כגון התקנת רמזורים ותמרורים.

מתי מתחילות ומתי מסתיימות עבודות בכביש?

עבודת כבישים היא היבט חשוב של מערכת התחבורה, ויש לעשות אותן בזהירות. לכן חשוב לבודקי התנועה לבדוק את הכביש ולוודא שהכל תקין. הם צריכים לדעת מתי מתחילה ומתי מסתיימת עבודות הכביש.

העבודה בכביש מתחילה כאשר מוצב בצד הדרך שלט המציין שתהיה בנייה בכביש או שינוי דפוס התנועה. זה מסתיים כאשר השלט הזה הוסר או שונה כדי לציין שהבנייה הסתיימה.

סעיף זה יענה על השאלה: “מתי מתחילות ומתי מסתיימות עבודות הכביש?”

עבודות הכביש מתחילות ומסתיימות בתקופות שונות של השנה. הכלל הוא שהעבודה מתבצעת על בסיס סיבובי, כך שבכל שנה נתונה כבישים מתוקנים ברצף.

מי אחראי על עבודות הכביש?

מכונית של בודק תנועה היא רכב עם אורות צהובים מהבהבים המזהיר את הנהגים מעבודות כביש קדימה.

האחריות על עבודות הכביש מתחלקת לרוב בין רשות הכבישים, חברת החשמל והקבלן שמונה על ידם. ניתן גם לפצל בין יותר מרשות כבישים מהירים אחת, חברות שירות וקבלנים.

יש צורך בעבודות כביש כדי לשמור על תקינות הכבישים. אבל, מי אחראי לעבודות הכביש הללו? מי מנהל אותם, מי בודק אותם?

ישנם גורמים רבים שעלולים להוביל לתאונות דרכים ולכן חשוב שהרשויות ידאגו לכך שעבודות הכביש הללו יבוצעו כהלכה.

האחריות על בדיקת הכבישים והקפדה על בטיחותם במהלך עבודות הבנייה ולאחריהן מוטלת על בוחני התנועה. עליהם לוודא שאין סכנות נסתרות בכבישים כמו בורות או משטחים לא ישרים. הם גם בודקים אם יש נזק מתאונות דרכים או תקריות אחרות.

לרוב, תראו את עבודות הכביש מנוהלות על ידי פקחי תנועה הנוסעים באמצעות ניידות פיקוח תנועה.

איך אני יודע אם אני נוסע מעבר לאתר של עבודות דרכים?

חלק זה עוסק כיצד לזהות אתר עבודות בכבישים.

הסימן הברור ביותר לאתר עבודות בכביש הוא המכונות והציוד הכבדים שיהיו במקום. חלק מאלה עשויים לכלול:

– מנוף, – חופר, – מחפר, – מרצף אספלט, – רמזורים זמניים.

שלטים אחרים כוללים: – קונוסים ושלטי אזהרה אחרים, – אנשי בקרת תנועה עם מעילים או אפודים עם ראות גבוהה, – מחסומי בטיחות ו/או שלטים (למשל “כביש סגור”), – שלטי הגבלת מהירות זמניים (למשל 30 קמ”ש).

עבודות בכביש הן לרוב סיוט לנהגים, עם פקקים ועיכובים. יש גם את הסכנות של אי יכולת לראות את הכביש בבירור בגלל הקונוסים או ציוד בנייה אחר.

המאמר הבא עוסק כיצד ניתן להשתמש במכונית כמקור מידע לנהגים. לרכב יהיו שלטים המציינים איזה סוג עבודה מתבצעת וכן מידע על מיקום ומשך העבודה.

כיצד אוכל להימנע מבעיות כלשהן בעבודות דרכים כנהג?

בוחני תנועה לא נמצאים שם רק כדי לוודא שהנהגים פועלים לפי הכללים והתקנות. יש להם גם אחריות להגן על עצמם מכל פגיעה שעלולה להתרחש בדרכם.

המכונית לפקחי תנועה היא כלי חיוני בתפקידם שכן היא עוזרת להם להישאר בטוחים ולדעת מה קורה בכבישים. זה גם מבטיח שהם מסוגלים לבצע את עבודתם מבלי לדאוג לגבי סכנות אפשריות.

חשוב לשים לב לתנודות התנועה באזור, שכן הן מהוות אינדיקציה לעבודות כביש קדימה. במדינות מסוימות, שלטי בקרת תנועה משמשים לציון השלבים השונים של עבודת הכביש.

עבודות בכביש יכולות להיות תהליך שלוקח זמן, ולכן חשוב לנהגים לקחת את הזמן ולנהוג בזהירות רבה יותר כשהם רואים את השלטים הללו. לשלטים אלו יהיה גם תמרור ‘כביש סגור’ כלומר הנהגים צריכים למצוא מסלול חלופי במידת האפשר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא