איך בוחרים את המטפלת הסיעודית הטובה ביותר

תוכן עניינים

כולנו רוצים לתת להורים שלנו את הטוב ביותר. אנחנו אוהבים אותם ודואגים להם, וכאשר ההורים שלנו מתבגרים והם מתקשים בפעולות יומיומיות שרק אתמול הם עשו בלי שום בעיה, אנחנו דואגים להם מאד ורוצים לתת להם את הטיפול הכי טוב שאפשר.

הקושי של הקשיש ומשפחתו טמון לא רק בקושי לבצע פעולות, אלא אחד הרגעים הקשים זה ההבנה שפתאום הם כבר לא עצמאים והם זקוקים לעזרה בהמון פעולות כמו לקום, לשכב, להתלבש, להתקלח ואפילו לאכול ולשתות בכוחות עצמם. הקושי הוא נפשי ואסור להתעלם גם מזה, צריך לגלות אמפתיה והבנה למצב כדי שהקשיש לא ירגיש שפתאום הוא הופך להיות נטל על הסביבה.

אז מי הכי מומלץ שיטפל בקשיש הסיעודי?

יש בשוק פתרונות סיעוד שונים, החל מאחות פרטית שמגיעה עד הבית ועד עובדים זרים, לא לכל אחד מתאים לכל שירות, וחשוב להתאים לכל אחד את הטיפול הסיעודי הכי טוב שאפשר.

כמובן שאם בני המשפחה יכולים לטפל בעצמם, זה יכול להיות פתרון מעולה, כי הקשיש כבר מכיר אותם. במצב שבו בני המשפחה מטפלים בו וסועדים אותו, מומלץ להיעזר בנוסף גם בשירות של מטפלת סיעודית פרטית שמגיעה לבית הקשיש ומסייע לו בכל צרכיו. כי כשהמטפל הסיעודי יבוא לכמה שעות (או בשעות הלילה) ויחליף את בני המשפחה בטיפול בקשיש, הם יוכלו לנוח ולהתרענן בזמן הזה ולבוא ל”משמרת” הבאה שלהם נינוחים ומפוקסים יותר.
ישנם גם מצבים שלא פשוט לבני המשפחה לטפל, אם בשל מצב בריאותי, נפשי (כמו חולה אלצהיימר שלא מכיר את בני המשפחה בכלל…) או מחוסר זמן, מרחק וכדומה. במקרים אלו כמובן שניתן להיעזר בשירות של מטפלת סיעודית אפילו 24 שעות ביממה.

בעזרת השירות של מטפל סיעודי פרטי, הקשיש הסיעודי יקבל סיוע בכל הפעולות הרגילות שהוא מתקשה לבצע, הוא יזכיר לו לקחת את התרופות ובמקרה שמתעורר צורך הוא יוכל להזמין מיידית את שירותי ההצלה ומגן דוד אדום.

אבל רגע לפני שאתם מתקשרים להזמין שירות של טיפול סיעודי פרטי, כדאי לבדוק כמה דברים.

האם יש זכאות למטפל סיעודי מהביטוח הלאומי?

אם יש זכאות לגמלת סיעוד חבל לשלם על מטפלת סיעודית באופן פרטי. לכן בדקו את זכאותכם לקבל שירותי סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי. כדי להיות זכאים על פי החוק, יש לעמוד במספר קריטריונים. לדוגמה, יש להיות תושב ישראל, להגיע לגיל פרישה, לעמוד במבחן הכנסה ועוד.

כדאי לדעת שמספר השעות שהביטוח לאומי נותן הינו קצוב ומוגבל, אבל יכול להיות שזה יספיק לכם. בכל מקרה אם תצטרכו יותר שעות, תמיד יש לכם אפשרות להיעזר בנוסף גם במטפלת סיעודית פרטית.

בחירת חברת סיעוד 

החלטתם להיעזר ולקחת מטפלת סיעודית פרטית, חשוב מאוד שתיקחו את השירות מחברת סיעוד מוכרת ומורשית. בחרו בחברת סיעוד שמחזיקה רישיון לסוג השירות שהיא נותנת. שימו דגש על הקשר והכימיה בין המטפל למטופל, כי חשוב לא רק למצוא מישהו עם ניסיון וידע אלא גם לדאוג לכך שהקשר בין הצדדים השונים יהיה חיובי וישנם מספר גורמים במשוואה: המטפל, המטופל והמשפחה.

לכן בקשו המלצות מאנשים שנזקקו בעבר לשירותי טיפול סיעודי ובקשו מהם מידע על השירות ואופן הטיפול. שימו דגש על האם היה התאמה מלאה למטופל. האם חברת הסיעוד מתאימה את המטפל למטופל או להיפך. לכן אם יש לכם דרישות מיוחדות מהמטפל הסיעודי ציינו זאת כבר במפגש הראשון עם חברת הסיעוד. למשל אם אתם צריכים מטפל סיעודי שידבר בשפה זרה, דאגו לעדכן את חברת הסיעוד מראש כדי לוודא שהם מסוגלים לספק לכם את המטפל הרלוונטי.

זכרו, הכי חשוב שהמטופל יקבל את הטיפול הטוב ביותר עבורו!

לכן בחרו בחברת סיעוד שדואגת לפיקוח ובקרה על עבודתם של המטפלים ושבוחנת את טיב השירות שמקבל המטופל ומוודא שהם נמצאים בידיים טובות.

העניקו לכם ולהוריכם את הטיפול הסיעודי הטוב ביותר!

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא