מבחנים פסיכוטכניים ופסיכותרפיה

תוכן עניינים

בחינות פסיכוטכניות אומדות באופן אובייקטיבי את היכולות של הפרט. מבחנים מובנים אלה דורשים מהמועמדים לענות על סדרת שאלות או על תרגילים קטנים שלמים. הם נועדו להעריך את תפקודו ההסתגלותי של הפרט, ועליהם להיות כנים ואובייקטיביים. מבחנים אלה יכולים לשמש לקביעת התאמתו של האדם לעבודה או לתוכנית חינוכית מסוימת. מטרת המבחנים הפסיכוטכניים היא לקבוע את רמת האינטליגנציה של האדם, היכולות הקוגניטיביות וגורמים נוספים העשויים לתרום לביצועיו.

בדיקות

מבחן פסיכוטכני היא שיטה להערכת יכולות של אדם באופן אובייקטיבי. הם מודדים תפקוד קוגניטיבי והסתגלותי, ומשתמשים במאזניים ובקריטריונים כדי לקבל החלטה לגבי ההתאמה של אדם לעבודה. מבחנים פסיכוטכניים משמשים בכמה תחומים, החל מהשכרה ועד הכשרה. הנה סקירה מהירה של הבדיקות האלה. בין היתר, מבחנים אלה חשובים למעסיקים המחפשים מועמדים בעלי כישורים מסוימים.

מבחנים אלה מעריכים יכולת קוגניטיבית, כולל פתרון בעיות, מיומנויות דקדוקיות וזיכרון. מבחנים מסוימים גם מעריכים יצירתיות ושיתוף פעולה. הם כוללים תהליכים ביולוגיים וחברתיים. סוג נוסף של מבחן הוא מבחן חשיבה דיאגרמי. בדיקות אלו דורשות מהמשתתפים להסיק מסקנות לוגיות המבוססות על ייצוגים חזותיים. הם דומים למבחני חשיבה מופשטים. עם זאת, בדיקות פסיכוטכניות אינן נפוצות כפי שהיו בעבר. מבחנים פסיכוטכניים יכולים לשמש כדי להעריך את כישוריו ויכולותיו של אדם.

עבור עבודות שדורשות כישורים ספציפיים, מתבצעות בדיקות טכניות. מבחנים אלה מעריכים כישורים מספריים, חזותיים ומכניים. מבחני חשיבה מרחביים משמשים כדי להעריך את יכולתו של המבקש לנווט תמונות דו מימדיות ותלת מימדיות. בנוסף לבדיקת היכולת הקוגניטיבית, בדיקות חשיבה מרחביות יכולות גם למדוד את היכולת לקפל ולסובב תמונות. בדיקות אלו עוזרות למעסיקים להחליט אם המועמד מתאים לתפקיד. הם משמשים לעתים קרובות כדי לקבוע התאמה.

חשוב להיות חיובי ובטוח במהלך בדיקה פסיכוטכנית. השקפה חיובית יכולה לעזור לך להתרכז טוב יותר במענה על שאלות ולהעלות את ההערכה העצמית שלך. כדאי גם שתהיה לנו השקפה חיובית לאורך כל המבחן. אז תנסה לנצח את התחרות שלך. זכור שהעולם משתנה ללא הרף. אם לא תצליח, יהיו הזדמנויות אחרות. זה אומר שאתה צריך להיות מוכן להתמודד עם כל מצב שעלול לבוא בדרך שלך.

תיאוריות

המסר המתודולוגי הבסיסי של תיאוריות פסיכוטכניות הוא נכון, כפי שניסויי ההמונים עם פסיכוטכנולוגיה הראו. השקפה כללית זו של הפסיכולוגיה מאפשרת לנו לשלב טכנולוגיות ושיטות יישומיות מתחומים מדעיים אחרים לתוך הפסיכותרפיה שלנו. זה גם מאפשר לנו לשלב ידע מתחומים אחרים, כולל אלה שלא נחשבים ”מדעיים” על ידי הפרדיגמה הקרטזית. הנה כמה דרכים שבהן תאוריות פסיכוטכניות יכולות לשמש לשיפור הפסיכותרפיה.

טכניקות

סמינר על טכנולוגיות חדשות לפסיכולוגיה נערך לאחרונה באוניברסיטת אסטרחן. הסמינר משך אליו גם אנשי סגל וגם תלמידים. התוכנית חולקה למספר חלקים. אלה הם המרכיבים העיקריים של הסמינר.

יישומים

מידת האדם היא תערוכה המציגה כלי נגינה, מבחנים וחפצים אחרים ממקומות שונים. התערוכה מאורגנת על ידי המכון הלאומי למחקרי ארביד ותעסוקה. הוא בוחן את מערכת היחסים בין כישורים של יישומים פסיכוטכניים והתנהגות מסוכנת. נהגים המשפרים את כישורי הנהיגה שלהם בטוחים יותר בעצמם ולוקחים סיכונים גדולים יותר בזמן נהיגה. זה מגביר את הסבירות לתאונות.

בעיות

מדענים הצליחו ליצור מכשירים למדידת התנועות הקטנות ביותר בתהליכים תעשייתיים מאז שחר הניהול המדעי. העידן הכלכלי החדש מיוצג על ידי שעון העצר, אשר מודד את התנועות עד לאלפית השנייה. בעיות פסיכוטכניות בשירות הניהול המדעי היו נושא לניסויים פסיכולוגיים מיוחדים. ניסויים מעשיים אלה, למרות טבעם יוצא הדופן, הם הקרובים ביותר לפתרון. למרות זאת, הם עדיין רחוקים מלהיות המילה האחרונה בבעיה.

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא