בניה מתקדמת בישראל

תוכן עניינים

ישראל הודיעה על אישורן של 1,800 יחידות דיור וכבר החלה ליישם שיטות בנייה מתקדמות בגדה המערבית הכבושה. הודעות אלו מגיעות לאחר פרסום מכרזי בנייה מתקדמים ל-1,355 יחידות דיור בגדה המערבית הכבושה. פרויקטים אלו זכו לשבחים רבים על ידי אדריכלים ומומחי בנייה בעלי שם עולמי. פרויקטים אלו הם בחירה פופולרית עבור בונים ורוכשי בתים ישראלים. ממשלת ישראל גם התחייבה להשתמש רק בחומרים האיכותיים ביותר בבניינים שלה.

חברות הבניה בישראל

החברות המובילות בישראל מתמקדות בתחום הבנייה ופורצות טכנולוגיות חדשות לשיפור התהליך. ורסטיל הוכתרה כחלוצת טכנולוגיה בשנת 2006 על ידי הפורום הכלכלי העולמי. יש לה משרדים בקליפורניה וגם בתל אביב. המייסדים המשותפים שלה הם מירב אורן ורן אורן. מירב אורן היא אחת הנשים הבודדות בענף הבנייה. Truststor, חברה נוספת המספקת מודיעין בנייה, עוזרת לחברות לקבל החלטות טובות יותר לגבי הפרויקטים שהן מבצעות.

בעוד שענף הבנייה בישראל עדיין שמרני יחסית, הוא בטוח יתפתח בשנים הקרובות כפי שעשתה טכנולוגיית הרכב בעשור האחרון. לאלביט, קבלן ביטחוני הידוע בפיתוח טכנולוגיית הדמיה מתקדמת, יש זרוע הון סיכון משלה, Incubit. חברות הפורטפוליו שלה כולן שואפות למלא צורכי שוק אזרחיים שלא נענו. שתיים מהחברות הללו נמצאות במגזר הבנייה-טק: LightYX ו-Holoarch.

קראו עוד על בניה מתקדמת באתר של אודי מסינגר >>

התקדמות הטכנולוגיה בענף הבניה

התקדמות טכנולוגיית הבנייה בישראל מואצת בקצב מהיר. זה כבר משפיע על התעשייה במספר מגזרים. הצלחתו מונעת ממספר הולך וגדל של טרגדיות באתרי בנייה, מצוקת דיור חריפה והרצון לחסוך כסף. טכנולוגיות חדשניות מפותחות על ידי חברות הבנייה המתקדמות בארץ. טכנולוגיות אלו מאומצות על ידי ממשלת ישראל כדי למשוך השקעות נוספות ולהגביר את הכלכלה.

תעשיית הבנייה הישראלית עוברת מהפך דיגיטלי. זה הופך את הבנייה ליעילה ובטוחה יותר. המטרה היא לצמצם תאונות באתרי בנייה. בישראל פועלות חברות רבות למטרה זו, אך חלקן מתקדמות יותר מאחרות. UltraWis, לייזר מאופשר דיגיטלית שניתן להשתמש בו כדי לנטר את ההתקדמות של אתר בנייה, היא דוגמה אחת. הטכנולוגיה נמצאת בשימוש גם בתשתיות אזרחיות.

סיוע החברות בדחיפת הענף קדימה

חברות רבות גם עזרו לדחוף את ענף הבנייה הישראלי קדימה. ממשלת ישראל משקיעה בבנייה מתקדמת כדי לצמצם את הזמן והעלות של פרויקטי בנייה. שיטה זו חוסכת זמן וכסף. בישראל בניית בית פרטי מסתיימת בתוך כארבעה עד חמישה חודשים, בעוד שבניין ציבורי עשוי להימשך מספר שנים. זאת ועוד, זוהי דרך מצוינת לשפר את בטיחות העובדים ולהגביר את יעילות אתר הבנייה.

תהליך הבנייה המתקדם מציע יתרונות רבים לעם הישראלי. שיטת קבלן מפתח היא המונח הישראלי לתהליך הבנייה המתקדם. שיטת קבלן המפתח מבטיחה שהקבלן והצוות שלו יקבלו הנחיות והכוונה ישירות מלמעלה. כל התהליך הרבה יותר אפקטיבי, והענף הולך לקראת בנייה מתקדמת בארץ. מגמה זו תמשיך ככל הנראה לגדול במהלך השנים הקרובות. ממשלת ישראל היא חברת ביטחון ו-IT גדולה.

חידושים רלוונטיים לישראל

למרות שהבנייה-טק נחשבת לענף שמרני, ישראל מקדמת את החידושים שלה. ממשלת ישראל הציגה גם את הטכנולוגיות החדישות ביותר כדי לייעל את ענף הבנייה. אלקטרה משתמשת בטכנולוגיה מתקדמת ועוקבת אחר לוחות זמנים קפדניים. החברה מחויבת לבטיחות, איכות ולוחות זמנים ועושה שימוש בהון האנושי שלה לתמיכה בפרויקטים שלה. פתרונות מתקדמים אלו מיועדים לפרויקטי בנייה גדולים. היא גם בונה מגדלי מגורים ומתחמי משרדים.

ממשלת ישראל מקדמת את טכנולוגיית הבנייה בארץ. הממשלה משתפת פעולה עם התעשייה כדי לטפח רעיונות חדשניים. חברות חדשניות שונות הוקמו בישראל כדי לענות על צרכי העם הישראלי. לדוגמה, Holoarch, סטארט-אפ חדשני, המבוסס על מציאות רבודה, פיתחה את מערכת המציאות הרבודה שלה BeamerOne. מערכת רובוטית זו מאפשרת לעובדים את היכולת להקרין שרטוטים על כל משטח. זה עוזר לחברה לזהות בעיות בקרת איכות שעלולות להתעורר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא