הערך התזונתי של מזון כלבים

תוכן עניינים

מקורות לחלבון

מקורות חלבונים לכלבים מחולקים לשני סוגים: בעלי חיים מבוססי צמחים. ההבדל העיקרי בין חלבונים מבוססי בעלי חיים לבין חלבונים מבוססי צמחים הוא העיכול שלהם. חלבונים מבוססי חיות הם הביולוגיים ביותר שניתן לעכל ולכן הם המקור הטוב ביותר לחלבון לכלבים. מצד שני, מקורות חלבונים מבוססי צמחים אינם מזינים ומספקים חלבונים באיכות נמוכה. כתוצאה מכך, הם הבחירה הגרועה ביותר למזון לכלבים.

פרופיל חומצת האמינו של חלבון הוא קריטי לבריאות הכלב. היא חיונית להתפתחות המערכת החיסונית ותומכת באנזימים ונוגדנים. בעוד כלבים אינם מסוגלים לייצר תרכובות אלה בעצמם, הם חייבים להיות מסופקים בתזונה. על ידי התחשבות בהרכב חומצת האמינו של המזון של הכלב, אתה יכול לבחור אחד שמזין ומספק את כל חומצות האמינו החיוניות.

מותגים מסחריים רבים של מזון לכלבים משתמשים בעוף כמקור חלבון עיקרי. למרות שזהו מקור נהדר לחלבון, הוא יכול לגרום גם לאלרגיות אצל כלבים. קשה במיוחד לעכל בשר חזיר, מה שעלול לגרום לקלקול קיבה או דלקת בלבלב. כשני אחוזים מהכלבים אלרגיים לחזיר.

ביצים הן עוד מקור מצוין לחלבון לכלבים. הביצים מאוד מעוכלות, בעלות ערך ביולוגי גבוה. ביצים כלולות לעתים קרובות במזון כלבים תוצרת בית. הם מכילים גם נוגדי חמצון וחלבונים באיכות גבוהה.

שומנים

מזון לכלבים מכיל שומנים החיוניים להתפתחות ולתפקוד נאותים. הם עוזרים לווסת את חום הגוף, לקדם עור ושיער בריאים ולתמוך במערכת החיסונית. תזונתו של כלב דל מדי בשומן עלולה לגרום לבעיות כגון נשירת שיער ושיעמום. מזון טוב לכלב שלך צריך להיות איזון בריא של שומנים וסיבים.

רוב החלבון בתזונה של הכלב שלך צריך להיות מבשר שלם. יש גם אפשרויות ללא תבואה אם זה לא אפשרי. עדיף לאכול בשר בתור המרכיב הראשון באוכל של הכלב שלך. מרכיבים אחרים, כגון עופות או סויה, אינם מועילים לכלב שלך.

בריאותו של הכלב שלך חשובה. תוודא שאתה נותן לכלבים שלך מזון עשיר בחומצות שומן. כלבים לא יכולים לייצר את השומנים האלה, אז הם צריכים אותם מהתזונה שלהם. חומצות שומן חיוניות אלו הן אלפא-לינולניות, eicosapentaenoic, docosahexaenoic, ו-linoleic חומצות.

מרכיב נפוץ נוסף במזון לכלבים הוא ארוחת דגים, שהיא מוצר סינתטי ולא מכילה שום ערך תזונתי. לעתים קרובות הוא מתווסף למזון כלבים כמשפר טעם, אך אין לו ערך תזונתי. סוקראז ידוע בכך שהוא גורם לריקבון שיניים בכלבים, לכן עליך להימנע מלהאכיל את הכלב שלך במרכיב הזה.

פחמימות

מקור האנרגיה העיקרי של הכלבים הוא פחמימות, שניתן למצוא בפירות, ירקות, אגוזים וחלב. גם כלבי בר משתמשים בפחמימות כדי לספק אנרגיה. אנזימי העיכול בלבלב שלהם מפרקים את המולקולות המורכבות ליחידות פשוטות יותר. עמילנים וסיבים מצויים בקטניות ובגרגירים. נוכחותם של חומרים אלה במזון לחיות מחמד הופכת אותם לחלק חשוב בתזונה של כלב.

כלבים דורשים פחות מ-7% מהתזונה היומית שלהם כדי להיות בריאים. עם זאת, דיאטת פחמימות גבוהה לא תהיה טובה לכלב שלך. כלל אצבע טוב הוא 20% פחמימות לקילוגרם משקל גוף. ניתן למצוא פחמימות גם בירקות, כגון תפוחי אדמה מתוקים.

אנזימי העיכול המצויים בלבלב ובמעי הדק מפרקים פחמימות מורכבות למונוסכרידים. בדרך זו, הכלב סופג את הגלוקוז מפחמימות והופך אותו לאנרגיה זמינה בקלות. מוצרי תבואה שלמים מכילים גם סיבים מסיסים/מתסיסים, המזינים את החיידקים הטובים במערכת העיכול. סיב זה גם מזין את תאי המעי הגס ושומר על מערכת מעיים בריאה.

אבל לא כל הפחמימות זהות. חלקם טובים יותר לכלב שלך מאשר לאחרים. נסה להאכיל את הכלב שלך מזון המכיל פחמימות לא מעובדות, כפי שהם שומרים יותר חומרים מזינים. ירקות ופירות הם מקורות גדולים לפחמימות, כמו גם דגנים ואורז חום.

חומרים משמרים

ישנם סוגים רבים של חומרים משמרים שניתן להוסיף למזון לכלבים, כולל סינתטי וטבעי. רבים מהם משמשים במזון לכלבים יבשים כדי להגדיל את חיי המדף שלהם. חלק מהחומרים המלאכותיים יכולים להוות סיכון בריאותי. אלה כוללים את butylated hydroxyanisole (BHA), butylated hydroxytoluene (BHT) ו-ethoxyquin. כלבים לא צריכים להיחשף לכימיקלים האלה במינון גבוה.

הסוגים הנפוצים ביותר של חומרים משמרים הנמצאים בשימוש במזונות לכלבים כוללים: butilated hydroquinone (BHT), butylated hydroxyanisole (BHA), butylated hydroxytoluene (BHT) ו-sorbitol. חומרים משמרים אלה נחשבים בדרך כלל בטוחים על ידי מנהל המזון והתרופות. עם זאת, מחקרים בבעלי חיים הראו שהם יכולים להיות מסרטנים. חומרים אלה עדיין משמשים במזון לכלבים למרות הסכנות האפשריות.

כמה מומחים וטרינרים מאמינים שמזון לחיות מחמד גבוה מדי בחומרים משמרים. ד “ר מנדי פינימור היא מגישה בתוכנית סגנון החיים של ערוץ 9 ובעלת הפרקטיקה הווטרינרית של אנסטד, קווינסלנד. היא הביעה דאגה לגבי רמות גבוהות של חומרים משמרים מלאכותיים המצויים במזונות מסחריים. היא מכירה בכך שכמה וטרינרים המליצו על מזון לחיות מחמד המכיל חומרים משמרים מלאכותיים.

מלבד חומרים משמרים מלאכותיים, מזון לכלבים יכול להכיל גם מרכיבים טבעיים. מזון לכלבים יכול להישמר בעשבים טבעיים כמו רוזמרין, טימין ואורגנו כדי למנוע חמצון. הם גם יכולים לייצב שמן ושומן. הכלב שלך עלול למצוא את עשבי התיבול טעימים ומושכים. סוג נוסף של חומר משמר טבעי הוא תמצית תה ירוק. תמצית תה ירוק מכילה נוגדי חמצון שיכולים למנוע משמנים ושומנים להתפשט.

ערך תזונתי

ישנם גורמים רבים העלולים להשפיע על הערך התזונתי של מזון כלבים. ישנם מספר גורמים המשפיעים עליו, כולל תכולת החלבון, כמות השומן והרכבה של חומצת אמינו. גורמים אלה אולי נראים לנו חשובים, אבל הם לא תמיד מה שהכלב שלנו צריך. משתנים אלה תלויים בגורמים רבים, כולל גודלו וגילו של הכלב שלך. כלבים זקוקים לחומרים מזינים שונים, כולל ויטמינים או מינרלים.

חשוב לדעת כמה מכל חומר מזין צריך חיית המחמד שלך. החומרים המזינים במזון לכלבים יכולים להשתנות בהתאם לגילו ולבריאותו של הכלב. אם אינך בטוח בתוכן המזין שבמזון לכלבים, בדוק אם הוא כולל מידע זה.

קו מנחה טוב הוא לבחור מזון המכיל מקור טוב לחלבון. במקרים רבים, בשר נא הוא בחירה טובה יותר מארוחת עופות. זאת משום שבשר נא קל לעיכול יותר מארוחת עופות. עדיף לכלב שלך לתת לו בשר שלם ולא ארוחת עופות. טיפ נוסף הוא להתרחק ממזון כלבים עתירי חלבונים, שמכיל הרבה בשר אבל חסר חומצות אמינו חיוניות.

שיקול נוסף בבחירת מזון לכלבים הוא בטיחות המרכיבים. מזונות רבים המיוצרים באופן מסחרי אינם נבדקים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי. זה יכול להיות שהם יכולים להכיל אלומיניום שיכול להיות רעיל לכלב שלך. אלומיניום יכול גם להוביל לאבנים בכליות.

הנחיות הזנה

מדריך מזון לכלבים יעזור לך להבטיח שהכלב שלך יקבל את כמות המזון הנכונה. קווים מנחים אלה יעזרו לקבוע את הכמות הנכונה של מזון להאכיל את הכלב שלך לטווח המשקל שלו. באופן כללי, אתה צריך להאכיל את הכלב שלך כשניים עד ארבעה אחוזים ממשקל הגוף האידיאלי שלו בכל יום, אבל אתה יכול להתאים את הכמות בהתאם לצרכים הספציפיים של הכלב שלך.

בנוסף לקווים מנחים אלה, הקפד לבחור תווית מזון לכלבים הכוללת מידע על התוכן התזונתי. ‏ התוויות של מזון לחיות מחמד חייבות לעמוד בסטנדרטים מסוימים כדי להיות מתויגות כ ”שלמות ומאוזנות”. זה המונח שמתייחס למזון שמכיל יותר מרק בשר. מזון כלבים עם בשר בראש רשימת המרכיבים צפוי להיות גבוה יותר בבשר מאשר מזון עם תכולת בשר נמוכה יותר.

בדומה לבני אדם, כמות המזון שהכלב צריך לאכול תהיה תלויה בגודל, בהתרבות שלהם, בגיל וברמת הפעילות שלהם. שמירה על טבלת הזנה היא רעיון טוב כדי שתוכל לעקוב אחר כמה הכלב שלך אוכל על בסיס יומי. מזון עשיר בחומרים מזינים ידרוש יותר מזון מאשר מזון עם אנרגיה נמוכה.

באופן כללי, הנחיות הזנת מזון לכלבים מבוססות על כלב בוגר ממוצע עם רמות פעילות רגילות. כלבים עם גוף גדול יותר יצטרכו יותר מזון מאשר אלה עם עצמות קטנות יותר. עם זאת, כלבים הסובלים מעודף משקל או מתעמלים במרץ עשויים לדרוש יותר מזון מאשר כלבים ממוצעים.

נכתב בשיתוף אסטרופט

אהבתם את הכתבה? שתפו...
לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים באותו הנושא